Aduhai.. menangis lagi.....


Seminggu ni blog ni penuh ngan entry Aiman ke sekolah.... Nak cite lagi perihal anak bujangku ini. Semalam balik jer dr sekolah terus die ckp best sekolah... siap tunjuk thumb's up lagi tu. Masa kitorng nak jemput die blk dr sekolah tu, Kitorng saje jer duk jauh nak tgk gelagat die... kitorng tgk teacher die dh pakaikan uniform sekolah...... smart anak bujangku itu... hehehehe......die memang tetap perasan kitorng dlm kete perhatikan die... cepat-cepat die pakai kasut bersedia follow kitorng balik... then saya pun upah die ayam pegang-pegang(ayam KFC). pagi tu memang sy dh janji ngan die nak belikan ayam kfc. So, lepas balik dr sekolah kitorng balik rumah senawang jap. then terus ker Giant beli KFC. Saya belikan die Chicky Meal... siap ada mainan.. bagi peransang utk die suka sekolah. Kan main suke die.... Smlm jugaklah teacher die bagi beg, buku bacaan, buku prestasi n buku catatan(buku ni perantara teacher n parents).

Sekolah hari ke-3 (5/1/2010). Saya terpaksa amik EL hari ni... Hari ni die buat hal lagi... Memang senang bangun pagi... sekali kejut terus bangun. mandi n pakai baju sukan.. Semlm teacher die memang dh bgtau siap-siap yg hari Rabu pakai baju sukan. Baju sukan sekolah lum dpt.. so, pakaikan baju biasa jer lah... Sampai-sampai pintu sekolah memang teacher dh siap tunggu dh.. Die tak nak keluar kete.. saya pujuk-pujuk.. lama-lama saya dukunglah die.. terus pas kat teacher then terus naik kereta.... Die tetap memangis.. Tp saya biarkan ajer..... kalau tak, cmner.... saya nak keje... n saya tetap nak suh die sekolah jugak walaubagaimana cara sekali pun.. saya takkan stopkan die sekolah dgn keadaan die yg menangis itu. Sekolah tetap sekolah..... Tp die menangis kejap jer..... Tak lama pun... cume permulaan nak ke sekolah tu jer... Pastu die oklah... Kire blh dikawal lagilah.... Esok memang saya kene g keje. Tak kan saya nak cuti sampai seminggu... Cannot-cannot.....So, esok ayah die akan hantar sorang. ayahnyer kene handle seorangan. Jangan sampai die tak pegi sekolah dh lah.. Tp saya yakin dan percaya, my hubby can handle this situation tomorrow.......

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....