Aiman oh Aiman

Semalam, semua sekolah telah dibuka untuk sesi 2011. Termasuklah semua tadika....Sekolah... semua budak-budak rs malas, bosan dan sebagainyer utk ke sekolah kerna telah sebulan bercuti... lepak-lepak kat rumah tgk tv. Hanya segelintir jer budak-budak yang excited nak ke sekolah termasuklah Aiman...hehehehe.... Yelah mana tak excitednyer die memang tak pernah tgk keadaan sekolah sebelum ni... May be die ingt sekolah tu cm rumah jer... blh main-main dgn kwn yg ramai... Actually, Aiman ni sebenarnyer baru 4 tahun tp kitorng dh masukkan die tadika. Nak suh die blajar. Kalau duk rumah die tgk tv jer... kalau kite ajar skit abc kang, bila time huruf d terus tak nak... habis cmner... Sekarang ni berlumba-lumba org hantar anak ke sekolah awal coz nak jadikan anaknyer pandai... Begitu jugaklah dgn kitorng... Kitorng mengharapkan Aiman ni PANDAI membaca bahasa melayu dan bahasa inggeris. Target kitorng nak masuk umurnyer 6 tahun mesti dh pandai baca. Harap2 apa yg kitorng impikan akan tercapai. "Wahai Aiman, tolonglah penuhi impian ayah dan ibu ini".



Tpkan apa yang jadi semlam(3/1/2010-Isnin).... huhuhuhuhuhu... Pepagi dalam kul 6.45 pagi dh kejutkan dh... bawak g mandi... siap berdukung lagi.... die memang tak nangislah.. coz memang excited giler nk g sekolah sebelum ni. pastu siap2 baju die.. pakai baju biasa dulu coz uniform belum dapat....Berjalanlah die dgn mengendong beg sekolah ke arah kereta. memang senyum-senyum jer die nak g sekolah.. salam wan ngan nyang nyer.... siap babai2 adiknyer lagi...Sampai jer sekolah terus saya bawak die masuk sekali... die rs cm dh lain jer..... Yelah tgk budak ramai-ramai.... sy g bayar yuran dulu... Aiman ni masuk TADIKA ERA KREATIF kat senawang. Bayaran yuran Tahunan sebanyak RM445 termasuk untuk yuran bulanan Januari sebanyak RM625 semua skali.... So, dh settle semua.... teacher die bawak g bilik mainan yg khas utk umur 4 tahun. die pun main kat situ... saya pun terpaksa duduk skali lah tunggu kat die.. die takut die cakap.....lama kelamaan budak dh ramai plak.... saya senyap-senyap keluar.... bila dh lama skit die carik saya.. memang dh nak nangis dh.... kebetullan plak ayah die tinjau kat luar... die nampak.. then tak jadi nangis.. die pun keluar... Pastu sy pujuk die ajak main kat luar. die pun mainlah sambil disaksikan oleh kami berdua.. memang seronoklah die coz kitorng ada sana.... pastu teacher die suh semua bidak beratur... buat barisan. budak yang umur 4 tahun lebih kurng 4 orng jer.. ada yg tak dtg. Actually, memang 4 tahun die amik skit jer.. dalm 10 org. Coz, senang nak handle kalau skit-skit ni almaklumlah 4 tahun... mcm2 hal lah... lama jugaklah sy duk sana.. sy bawak die main kat dalam ngan kawan-kawan yg lain.... pastu bile die leka jer terus sy cabut..... dalam kul 10 pagi lah sy cabut....menangis melalak-lalak. Puas gak cikgu die pujuk. saya balik jer.. kalau tak diajar nanti mesti die nak saya jer duk sana.. cmner.... sy nak keje... saya apply cuti sampai selasa.... tp nampak gaya cm kene cuti gak esok nie.. tgklah cmner... Tp kan saya dh janji ngan die.... semlm lepas balik sekolah terus sy ckp nak belanje die ais krim... terus beli ais krim.... Pastu sy bagitau klau esok die pegi sekolah sy belanje lagi.. memang sejak balik semlm die dh bgtau tka nak g sekolah.... tp sy pujuk jugak.. mcm-mcm sy ckp utk naikkan semangat die.... die mula bersemangat........ Saya memang mengharapkan die pegi sekolah..... Sedih jugak tgk die menangis bila saya tinggalkan.. tp yelah kan saya nak yg terbaik utk anak saya.....

Hari ni (4/1/2010-Selasa).... saya hantar lagi die ke sekolah.. Pepagi sy dh kejutkn.. memang liat... die ckp tak nak g sekolah.... puas pujuk.. lama-lama sy dukung die bawk g mandi... pastu pakaikan baju semua.. die memang dh ckp tak nak g sekolah.. die kata bosan... die nak duk rumah.... adus.. anakku budak hal smula....saya terus pujuk dan terus pujuk. Naik kete..... then terus ke depan pintu sekolah tadika. Die menangis lagi......tp saya tetap tinggalkan die..... sedihnyer.... kejam ker saya????? tp sy terpaksa buat cmtu... untuk biasakan die ngan org lain... saya harap die menangis sekejap jer..... harap2 teacher die berjaya memujuknyer utk bersekolah untuk hari-hari selepas nie.... Saya takut esok die tak nak ke sekolah jugak...... adus....... Ya Allah, berikanlah hambaMu ni kelapangan dan permudahkan semua urusan persekolahan anakku...... Amin......

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....