Perihal Aiman di sekolah : Sebulan.....

Esok saya amik cuti.. coz nak bayar duit yuran bulanan Aiman.... Sambil tu saya nak jumpa teacher die lah berkaitan perkembangan Aiman kat sekolah cmner.... Skrng ni memang die dh start blajar baca... Kat Tadika tu ajar konsep cahayaku. Kire ok gaklah... tp kan dulu kite biasa blajar sebut abc sampai z kan.... tp kalau guna konsep cahayaku ni ... ia bermula ngan sebutan vokal.... Nampak cm ok skitlah... tu lah... Aiman ni susah skit nak ajar kat rumah.... die mcm buat main-main... adus... tu yang nak tanya teacher die kat sekolah cmner... pastu , sy nak tau jugak cmner nak ajar die guna konsep cahayaku... Target saya, Aiman boleh baca skit hujung tahun nie.... So, bila masuk umur 5 tahun die dh boleh baca newspaper.

Aiman baru buku 1


Tapi kan.. Alhamdulillah minat ke sekolah tu ada dalam diri die. Senanglah jugak kejut bangun pagi.... Die memang excited kalau nak pegi sekolah. Tp kan tiap kali balik rumah mesti ada something yang baru die blaja kat sekolah. Yang paling saya surprise, die dh boleh baca doa makan. W'pun tak berapa nak betul tp bunga-bunga doa tu memang ada lah... Saya tgk bab-bab doa ni die cepat dapat skit.... Baru-baru ni teacher die ada ajar bahasa arab. Balik jer terus ckp bahasa arab... Perkataan arab pertama yang die blajar 'isnain'. Saya sendiri pun tak tau bahasa arab....hehehe.....

Ada satu lagi kemusykilan yang berada dlm kotak fikiran saya dan perlu diungkaian oleh teacher die besok.... Minggu lepas die balik sekolah dengan seluar ada kesan taik. Selalunyer, principal die akan hantar balik ke rumah nenek senawangnyer. kebetullan plak ayahnyer ada kat rumah. Ayahnyer tengok ada taik kat seluar tu coz die tanggalkan seluarlah nak tukar seluar lain. tetiba die duduk atas bantal.. My hubby tgk ada taik kat bantal... pastu check-check kat seluar ada taik... Apa lagi bersoal jawablah dgn die cmner ceritanyer boleh sampai ada taik plak.... saya balik terus my hubby ckp kat saya n suruh saya tanya plak cmner boleh jadi cmtu.. takut die cerita kat my hubby lain versi plak.. pastu apa lagi saya tanyalah....

Saya : mcmmana boleh ada taik kat seluar? Aiman berak ker?

Aiman: Aman berak kat sekolah tadi...

Saya: Berak dalam seluar ker? napa tak bagitau teacher?

Aiman: Tak... Aiman berak kat bilik air(Tandas).

Saya: Pastu Aiman tak basuh ker?

Aiman: Aiman gelilah....

Saya: AIman tak ckp ngan teacher ker?

Aiman: Aman ckp.... tp teacher ckp die g***.

Saya: Aiman berak masa dh nak balik ker pagi tadi?

Aiman: dh nak balik.. teacher duduk luar... Aman kat bilik air sorang-sorang.....

Saya: Teacher tau tak yg Aiman tak basuh terus pakai seluar?

Aiman: Teacher tak tau... Teacher duduk luar....


Saya tak taulah sama ada betul atau tidak apa yang Aiman ckp... Perkara ni perlu dijelaskan. Perkara ni bukan bende remeh temeh...... Ni melibatkan kesihatan. Saya harap esok saya dpt penjelasan daripada teacher nye.

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....