Terjatuh Bilik Air

Saya nk cite psl kisah minggu lepas pada hari Jumaat. erm.... cukup sadis nak cite....Pada petang Khamis tu saya dh decide nak ker Book fair kat PWTC ngan member-member ofis.. kitorng buat rombongan cik Kiah ke sana.... hehehe.. Naik bas poli ler. So, Malam tu dh bgtau my hubby nak ker PWTC. My Hubby ok jer. Mlm tu die bgtau nak hantar ke ofis.. Coz ptg tu nak g beli barang-barang jajan utk Aiman sambut birthday kat sekolah. SO, tak nak longgokkan byk-banyak kete kat senawang, terpaksa lah my hubby hantar g keje. Kire sebelum nak bertolak g keje tu saya nyaris-nyaris terjatuh kat rumah. Adus, nasib tak terduduk coz tak perasan ada air tumpah. sakit jugaklah kaki coz menahan dari tergolek....Dalam hati berkata jugak, malang ker nasib hr nie.... Tp saya gagahkan jugak utk ke ofis.. Semangat beb nak ker book fair... First time ikut rombongan ofis...
Tak yahlah saya bgtau lebih lanjut psl tempat dan masa book fair nie berlangsung.. tgk jer kat poster ni...

Sampai jer ker poli, saya bgtau suh my hubby tunggu kejap utk minum sama. Saya plak g punch card n ker bilik air. Bermulalah cerita sedih + Kelakar di sini. Saya tak tau cmner blh tergelicik dlm bilik air tu terus saya pegang sinki kat bilik air tu utk berpaut.... tak delah tekan kuat-kuat.. pegang biasa-biasa ajer. Mungkin perasaan saya tak kuat kot.... Tetiba prap....... Sinki tu runtuh, air memancut keluar.... Habis saya basah.... Kebetullan plak ms ni saya pakai seluar.... habis basah seluar saya.... Lencun... nasib bahagian atas tak basuh... adus.... Tp nasib jugak sinki tu tak jatuh atas kaki..... dan sinki tu tak pecah.. elok jer jatuhnyer..... masa sinki tu pecah, saya dgr ada org panggil dr luar.. yelah, kuat bunyi sinki tu.... saya pun bukak pintu skit... bgtau saya di dalam n bgtau takde apa2 yg berlaku cume air terpecik ngan sinki jatuh jer.... Pada hal, kaki saya sakit ms tu.... terpelecok.. tp still blh jalan lah....Saya pun keluar dr bilik air terus jumpa kak ila(unit selenggara). Cite psl hal nie... Then Kak ila call lah Abg Joe untuk baiki bende tue... Lepas tu sy ke Admin utk bgtau saya cuti... Tak sanggup dh nak keje dlm keadaaan basah cukup. Terus balik Senawang. Nasiblah my hubby tunggu saya masa tu. Kalau tak, tak taulah cmner. Bila dh cuti, macam-macam perkaralah yg saya buat, bukan duduk rumah. pegi sana sini teman my hubby. ms dh tengahari baru rs kaki ni sakit.. dh masuk anginlah tue... tup2 tgk bengkak... terpaksa jalan terhincut2.... Tp sempat jugaklg g beli jajan Aiman... Balik rumah kul 7 mlm jugak. Kaki dh sakit n bengkak. Mintk Mu hubby tawarkan apa yg patut... Pastu Solat then terus tuam ngan ais kat kawasan bengkak. Lepas tu makan panadol utk tahan sakit. Alhamdulillah, sakit pun kurang, bengkak pun kecut. kalau tak, seksa giler nak smbhyg beb. Skrng ni bengkak skit jer lagi.. dh tak sakit sgt dh.. Alhamdulillah..
Bukanlah cm gini saya jatuh.. melampau tul kalau cmni.. hehehe.


Petua : Tuam/Rendam dengan Ais di kawasan bengkak. InsyaAllah bengkak tu akan surut. Masa tuam/rendam memanglah sakit. Rasa nyilu dan mencucuk-cucuk. Tp lama kelamaan die akan pulih. Cubelah kalau tak percaya.

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....

Cowboy Town at A Famosa, Melaka