Wednesday, May 11, 2011

Lasaknyer Anas

Adus... macam2 insiden berlaku. Hari Jumaatminggu lepas saya memang amik cuti rehat. Yelah baru balik dari terengganu. penat. balik pun dh sampai mlm. Kebetullan plak kawan ayah kenduri kahwin anak die. So, pegilah rewang pagi tu sampai tengahari. tup2, petang jumaat tu pemaju call ckp dh blh amik kunci. bgtau lah pak usop. Kitorng terus g ofis die dulu kat dataran senawang. Ye lah. kalau nak tunggu hari keje masalah jugak.. saya balik kul 6, kompom ofis dh tutup. so, kitorng decide g settle kan hari jumaat tu. Dh sain semua bagai, kitorng pun dpt TV 21'. basikal kene amik kat ofis yang tempt amik kunci. Actually, ms kitorng beli rumah tu memang ada pakej skali TV dan basikal percuma. So, dh selesai semua kat ofis Dataran tu kitorng terus pegi amik kunci. Bermulalah insiden yang tidak diingin berlaku.

Dalam pada berbincang ngan org tu, skali Anas ngan Aiman berlari2 dalam ofis tu. Dhlah byk basikal. Skali anas tolak basikal tu... nasib tak rebah semua basikal... ada 2 ,3 jer... pastu sy apa lagi, pujuklah diorng utk duduk diam. budak2 kan bukan fhm ckp kite... sekejap jer diam pastu die buat balik... Kali ni lagi terus... Anas tarik bunga dr dalam pasu, terus pasu tu pecah. Bunga yang ada dalam pastu tu terus rebah. adus.... tension tul.... pastu pak usop pun dukung Anas. Dh selesai semua urusn, pak Usop pun tanyalah kat org ofis tu cmner ngan pasu pecah nie.... nak kene ganti ker apa... nasiblah diorng ckp takpe... klaau tak rabak duit beb ganti pasu... adus.... sabar jer lah......


No comments: