Malang Tak Berbau.... Bahagian 1

Rancangan berbuka puasa secara beramai-ramai di rumah B.yo adalah satu pilihan yang bijak. Di situlah berkumpulnyer adik beradik, anak-beranak dan sepupu sepapat. Hanya Keluarga Pak Ndak dan Keluarga Pakcu jer yang takde. Yang lain semua ada. So, saya ,mak dan dibantu oleh induk serta Mira telah memasak sambal tempoyak cili api, ikan sembilang masak cili kering dan nagi goreng untuk dibawa ke rumah b.yo. Sebenarnya, cadangan berbuka puasa di rumah baru saya tapi apakan daya Koperasi Seri Nara mengadakan Majlis Sumbangan Hari Raya untuk warga emas dan Balu kepada ahlinya. So, mak terlibat sama lah. Majlis bermula pukul 2.30 ptg.

So, saya, induk n Mira siap2 bahan untuk masak. Tgh siap2 bahan tu, Saya tanyalah acik(Suami Induk) mana? Mira menjawab. Die kata pegi tgk b.long accident. Ya Allah berderau darah saya. Induk pun ceritalh. B.long accident kat highway yang dekat USIM,Nilai tu. Ketenyer remuk. Die accident seorang diri tanpa melibatkan kereta lain. Tapi B.long takde apa2. Alhamdulillah, kereta jer yang teruk. Kesian B.long. Die memang selalu sgt accident. Ms sambung degree kat ukm dulu, selalu die jatuh motor.

Sebenarnya b.long kene keje hari Sabtu tu buat kelas ganti coz raya nanti die dpt cuti seminggu. Selalu die pegi keje naik komuter ke Sg Buluh. Pada hari kejadian tu, die keje separuh hari. tu yang bawak kete Viva tu. cepat skit sampai rumah. Kejadian ni berlaku ms dalam perjalanan balik ke Seremban. Die ckp kerete tu berpusing. kebetullan plak hari hujan. Die tak dpt kawal stereng. Jaln licin dan mungkin jugak die bwk laju + mengantuk(die tak mengaku). Keretenya memang remuk betul bhgn depan tu coz langgar divider. Apa lagi panggil org bengkel lah untuk tarik. Nasib acik(Suami induk) ada tukang bantu. Sabrlah dugaan yang MAHA ESA. Tp kan b.long memang byk sgt dugaan dalam hidupnya. Semoga B.long dan Kak Ani tabah menghadapi dugaan hidup. Amin....

Ikuti sambungan entry ini di bahagian 2. Insiden yang belaku pada Wan Selamah. Semoga kite semua selalu berhati-hati dan berjaga terhadap keselamatan rumah kite kesan daripada apa yang berlaku terhadap wan Selamah.



Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....