Wangi Setangi... Astro Oasis

Saya telah melayan cite wangi setangi di Astro Oasis lakonan Zami Ismail. CIte dh lama tp cukup menghayat hati. Permulaan cerita biasa saje.. tp bila dh tengah-tengah cerita, tetiba air mata jatuh satu per satu. makin lama makin laju... basah baju den. Wush memang sedih giler cite nyer. Pertama kali dalam sejarah den menangis sampai basah baju sebab tgk cite tv punyer pasal. Terharu betul pengarah yang buat cite nie... hehehehe...

Ceritanya memang meruntun hati nurani ni. Mana taknya, blh dihalau abg sendiri yang dh byk berkorban untuk dirinyer. Sampaikan abg tu sanggup tak kahwin demi menjaga adiknye. Die takut kalau die kahwin, bini die bt salah laku pada adik die. Sampai tahap cmtu sayangkan adik. Tp adik ni jenis yang tak kenang diuntung. Sebabkan tuduhan melulu tanpa usul periksa, sanggup dihalau abang yang dh tua dan sakit keluar dr rumah die. Ni semua gara-gara rancangan laki die yang memang nak abg ipar ni keluar dr rumah die. sbb senang nak bolot harta bini ni untuk buat judi.... panjang jugak ceritanyer.. hampir 2 jam. saya tgk sampai habis.

Saya menyelami cerita ni tu yang jadi sedih bangat tue. Byk pengajaran yang kite dpt dr cite ni. Ms saya menangis tu Aiman perasan. Die tnya napa ibu menangis. saya ckp saya sedih. Sya tanya die kalau ibu dan ayah dh tua sapa yang nak jaga ibu dan ayah. die ckp aiman akan jaga ibu dan ayah. Tersentuh sungguh pengakuan die tu. Semoga apa yang diungkapkan lahir dr hati dan sanubarinyer serta dikotakan bila kami dh tua nanti. Amin...




Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....