penghujung 2011... Suratan takdir.

Pada tanggal 31 dis 2011, kembalinye Mak Ndak(Mak Sedara) kepada Allah. Pemergiannya tidak disangka. Memang hakikat sebenar die dh lama sakit... dekat sebulan. Sakitnyer secara tetiba. Sudah merata pergi berubat. Termasuk ubat hospital dan ubat tradisional tp still tak sembuh-sembuh jugak. Pada 30/12/2011, die telah dimasukkan ke hospital Jelebu kemudian ke Hospital Seremban. Ketika inilah baru doktor bgtau tentang penyakitnyer iaitu Kanser di tahap yang terakhir. Kuman tersebut telah merebak ke hampir keseluruhan dalam badan. YA Allah. Maha SUci Allah. Dia yang lebih mengetahui daripada kite. Pada pukul 3.00 ptg, Mak Ndak telah menghempuskan nafasnye yang terakhir di hadapan semua keluarga. Semuanye redha kerana telah lama die menderita sakitnye. Mak Ndak dikebumikan di Jelebu pada keesokkan harinyer.

Kami semua balik ke rumah masing-masing. Pagi lebih kurang kul 7.40 pg kami bertolak ke Jelebu. Sampai lebih kurnag pukul 9.00 pagi. Waktu tu belum ramai org dtg. tak lama lepas tu berduyun2 org datang. Mak Ndak di mandikan di masjid. Hati saya begitu tersentuh bila melihat Pak Ndak menngesat air matanye ketika di masjid sewaktu mandikan mayat. Die termenung. Hati saya mula sebak pada waktu itu. Saya memang tak boleh tgk kelibat Pak Ndak. Dah selesai mandikan, terus ke kubur. Kitorng tak ikut ke Kubur. Mak ngan induk jer pegi. Lebih kurang kul 1.00 tghari kitorng bertolak balik ke rumah.

Diharapkan Pak Ndak n anak-anak tabah menghadapi ujian Allah ini. Amin...

* Saya telah berjanji ngan Aiman n Anas nak ke Melaka pada 1/1/2011. Tido sana. Saya dh booking hotel Air keroh Country Resort. Saya terpaksa batalkan atas sebab2 di atas. Saya tangguhkan percutian kami. Anak-anak semua fhm. Alhamdulillah

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....