Saat ketika melahirkan arif zakwan part 1

Tanggal 3/10/2013 iaitu hari lahirku, aku telah daiarahkan oleh doktor utk masuk wad kerana sudah cukup 40 minggu utk melahirkan baby. Kalau ikukan blh tunggu 6 hari lagi... Tp memandangkan saya telah di trace ada kencing manis, so takleh tunggu lagi.... Kene keluarkan baby jugak ikut due... lebih kurang pukul 9.45pagi bertolak ke HTJ Seremban. Hati dh berdegup-degup kencang... Takut.. Hanya Allah yg tau perasaan masa tu... Yelah dah 4 tahun tak mengalami pengalamn nie... Lebih kurang kul 10.30 pagi cmtu  kitorg sampai kat tingkat 1. Kene buat pemeriksaaan dulu pastu diarah masuk wad.

Ms tgh interview dgn doktor tu, doktor tu bgtau kenapa tk dtg smlm.... Sepatutnyer kene dtg smlm then hr ni masuk ubat.. Aku bgtau dh doktor pedas arahkn dtg hari ni... So, aku follow jerlh.. Bengong doktor nie.... Lama gaklh duk kat situ... Die check laluan semua baru 1 cm... Pastu die ckp masuk wad, esok pagi baru masuk ubat. So, hari ni die takde bt apa2.... Cmtu plk... Prosedur.. Ikut jerlh... Lebih kurang akul 12 cmtu saya tiba kat wad 1a. Ramai gile orang.. Sampai pasang akatil bawah.. Aku dh cuak... Jgn dpt katil bawah suadah.. Naya beb... Aku terus ke kaunter nurse.. Nurse suh duduk atas kerusi dulu...coz tak cukupa katil......sudah... Die bg makan... Aku tak lalu... Che usop dh gerak g keje.. Aku suh g keje coz nak buat apa tunggu aku... Aku bukan dh nak bersalin pun... Tunggulah aku atas kerusi tue....lebih kurang 5 org senasib ngan aku...

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....