Saat Melahirkan Arif Zakwan Part 2

Sambungan entri sebelum nie. Lebih kurang pukul 2.30 ptg saya dapat katil. alhamdulillah. duduk betul2 atas kipas... lega.... tetiba lebih kurng 30 minit cmtu, nurse tu bgtau tukar katil.. kene duk dpan. alamak, kipas plak jauh dari katil. berasaplah dibuatnyer. sampai ke mlm sy berkipas guna surat khabar. mmang dugaan sungguh. Ptg tu che usop dtg melawat. mintk die belikan roti. taku mlm nanti lapar plak. pastu saya bersadai2lah duduk kat wad tu ditemani kawan2 yang pelbagai penyakit. yang sama masalah ngan saya ada 5 orang. saya selalu g berborak. kadng2 sampai ke hujung wad saya jalan. saje nak bg senang bersalin. Dalam pada jalan2 tu, saya terjumpa ngan akak yg saya sama checkup kat pedas. die dh bersalin. baby girl.tp operate. die br bersalin pagi tu.. kesian.. meme tk dpt bangun... kitorng yg sihat ni tlng amik anak die utk bg kt die bile nk nyusu.... azab rsnyer...

Keesokknnyer, pg lg saya dh mandi.. coz nk serah diri utk masuk ubat. lebih kurng kul 7.30, beraturlh kitorng 5 org utk Dr masukkn ubat. sebelum masuk ubat, Dr tu check bukaan dulu... ms check tu meme sakit... tak bukak laluan lg katanyer.... ms masuk ubat tak sakit langsung...pastu nurse tu tolak guna kerusi roda. ubat tu namanyer postrin tk salh. kene duduk atas katil selama 4 jam tak salah... ms tu perut sy dh memulas2.. sakit.... tp still blh tahanlh... sampailh kul 2 ptg, Dr dtg utk check bukaan... tgk baru 1cm... relaks jer.... ada yg sama ngan sy dh bukak 4 cm.... sampailh bwk ke mlm... sy still cmtu gak... dh seluk 4 kali... tp masih 1 cm jugk.... kali ni tkde Dr benggali... selmt.. kalat tak azab dibuatnyer...Mlm tu nurse suh sy duk blkng coz dekat ngan diorng.. senang diorng nk monitor sy.sekali lg takdo kipas. memng sy tak dpt tido... mn risau tk besalin lg... panas lg... pd che usop sy luahkn melalui sms...

Keesokknnyer, sekali lg saya beratur utk Dr check laluan... Dr check dh 3 cm... Dr bgtau terus masuk bilik bersalin kalu kosong nanti.. so, takyah nk masuk ubat or tiub... darah dh kuar sejak ptg smlm lg... saya pun menungguh dgn sabar.. perut dh lapar... nk tunggu mkn tghri.. sambil tunggu tu lebih kurng kul 11.30 nurse panggil ngan kerusi roda ajak g bilik bersalin... aduhai... saya terpaksa akur walaupun perut tgh menahan kelprn.... mau taknyer hanya berbekal air milo ngan sekeping roti jer sy mkn pg tue... saya sms che usop bgtau nk masuk bilik bersalin....

jeng... jeng.. jeng....nantikn entri seterusnyer......


Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....