Saat Melahirkan Arif Zakwan Part 3

Setibanya saya di Bilik Bersalin, Dr check laluan lagi... die ckp 3cm.. lambat lagi nie.. seblm check laluan, die masukkan tiub kat pundi kencing... saat ni memang sakit.... 2 kali saya kene masukkan tiub tue... pastu die pecahkan air ketuban. nurse psngkan tiub air ngn ubat bagi gesa utk bersalin cepat. ms tu sy tgk che usop dh masuk dalm bilik bersalin. bersama saya utk kali-2. Saya memang rs sakit sgt. mcm nk tercabut pinggang dibuatnyer. ada nurse pelatih bersama saya utk monitor jantung baby. saya tidak bercakap apa2 pun melainkan menyebut 'Subhanakainnikuntuminazzolimin' kerna menahan sakit. lebh kurng pukul 2 saya ckp ngan che usop. Saya kesiankan die... saya suh die g solat ngan makan dulu.. takut saya lama lagi nk bersalin(Dr bgtau). Die pun pergi meninggalkan saya dan nurse. Saya menahan kesakitan yg tidak terhingga. pastu dalam kul 4 camtu che Usop masuk semula. lebih kurang kul 4.15 ptg, Bila nurse tgk saya dh tak tahan sgt, die cube check bukaan saya. die tak berjaya check. last2 panggil Dr. Dr check dh 7 cm. die kata lama lagi.. nanti kul 7 check smula. gile punyer Dr. Saya rs cam dh tak tahan.. die blh ckp lama lagi...

Lebih kurang kul 4.30 saya bgtau nurse pelatih tu yg saya dh tak tahan. rasa am nak buang air besar. kelam kabut semua orang sediakan peralatan semua. Saya memng dh tak tahan. saya teran jer... ms tu hanya Allah jer yg tau cmner perasaan saya. Saya rs cam ada satu beban besar yang nk dikeluarkan. Sy kumpulkan sepenuh tenaga utk saya teran. Misi saya hanya satu utk Keluarkan baby. Saya tekad... rsnyer 3 kali saya teran, baru keluar semuanyer pukul 4.45 ptg.. ms tu rs lega sgt... Saya rs terharu... mcm sambut baby pertama..... Saya ucap syukur pada Ilahi. Nurse tunjuk baby kat saya.. Baby Boy... Alhamdulillah, sempurna anggota dan tiada masalah apa2..... lega.. syukur yang tidak terhingga....

Dah selesai semua skali, tunggu utk jahit plak... jahit ni memang rs sakit kalau kene di bhgn luar.. tp saya jahit skit jer.. 4 dalam 2 luar.. tak koyak sgt.. maybe baby kecik drpd sblm ini. 3.2kg.... pastu dalam kul 6 lebih nurse tolak saya masuk wad.. ms tu semua ahli keluarga ada kecuali keluarga bangah, diorng tunggu kat rumah.... 

alhamdulillah... selesai entry melahirkan Arif Zakwan....

Comments

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....