Travellog Umrah Bersama Baby Ajwa 6 Dec 2016 - 18 Dec 2016 : 6 Dec 2016

Berikut adalah detail berkaitan dengan perjlaanan umrah kami:-

Tarikh : 6 Dis 2016 hingga 18 dis 2016
Penerbangan : emirate (transit Dubai turun di jeddah)
Travel agensi : kembara ziarah
Pakej : bertiga
Harga Pakej : RM8600
Hotel Madinah : ansar golden(depan masjid nabawi, pintu 25)
Hotel Mekah : Retaj al bayt
Mutawif: ustaz khairil & ustaz bakri

Saya telah berangkat ke tanah suci mekah pada pukul 1 pagi dengan penerbangan emirate. Saya pergi bersama dengan suami dan 2 orang anak(aiman &ajwa). Aiman ketika ini 9 tahun dan ajwa plak 8 bulan. Pastu ikut serta abg zali, kak ika, danial, sarah, kak ani, blong, muaz, kak lang kak ani n makcik(besen mak kak ani). Semua skali 14 org. Ini pengalaman umrah kami yg baru bersama anak kecil. Kami bertolak ke klia pada pukul 6 ptg kerana nak solat jamak maghrib n isyak di masjid klia. Takut tergesa2 kerana ustaz mintk berkumpul pada pukul 9 malam di pintu gate 4 di klia. Misi mencari redha ilahi bermula. Kami dihantar oleh mak n ayah suami. Lebih kurang pukuk 8.30, kami sampai di klia. Tidak lama lepas tu wakil syarikat kembara ziarah dtg utk agihan paspost n tiket flight. Semuanya berjalan dgn lancar. Lepas saje urusan tu, kami terus makan mlm di kfc utk alas perut.

saya dan suami tercinta
Meme hakikatnya, atas flight nanti ada makan tp lama kot nak tunggu kul 1 pagi baru blh makan. Hukhukhuk. Selesai semuanya, kami berkumpul smula lebih kurng pukul 10.30mlm bt kali terakhir sebelum berangkat bersama ustaz jasni(owner kembara ziarah). Alhamdulillah, baby ajwa tidak byk ragam. Die tido lepas kami makan malam. Kami dh decide tk bwk stroller. Hanya bwk baby carrier.. senang pergerakan. Masa begitu singkat. Nk tunggu pukul 1 pagi tu sekejap ajer... Sebenarnyer saya cuak jugak ms spot check emigresen sbb kami bwk air panas n air masak utk bt susu ajwa. Kan ker cecair sume tidak dibenarkan tp kami nekad. Redah jer. Che usop dh ckp, kite bwk jer. Incase kene tahan, baru buang air dalam termos. Hukhukhuk. Semasa spot check pertama kami lepas.. lega.. ingatkan tkde spot check lg. Tp rupenyer ada.. masa spot check kali ke-2 tu die meme check bebetul. Tp alhamdulillah.. tk kene tahan cume imegresen tu tanya jer... lega... untung ajwa.

Keluarga Blong. Dari kiri : blong, asma(tidak pegi), kak ani n muaz
baby ajwa dan Che Usop

Saya empat beradik. dari kiri: saya, byo, bngah n blong
Ms nk naik flight tu kelebihan jugak bwk ajwa sbb kami dpt naik awal sbb ada baby kecik. Kami tumpang tuah ajwa... kami dapat duduk depan. Asalnya seat kami berterabur. Terpisah. Tp che usop usaha jugak cari org yg blh tukar sama suka. Alhamdulillah dapat. Sebenarnya, saya request nak duduk depan sbb nk guna bassinet utk baby ajwa. Senang die tido dalam tu tkde lah nk pangku selama 6 jam. Baby ajwa tk byk ragam dalam flight. Nangis skit2 tu standard.. budak kecik kot tambahan plak first time die naik flight. Flight emirate ni bagi 2 kali makan. Almaklumlah jauh perjalanannyer. Blhlah makanannyer.. alas perut. Ajwa n aiman dapatlah mainan free dr emirate. First time naik emirate. Penerbangan kami ni tidak terus ke jeddah tp transit di dubai dulu.

Beg-beg umrah. bersedia untuk masuk kargo.

Aiman n anas. Kesian tgk muka anas. mcm sedih jer..

Popular posts from this blog

Kenduri Tahlil ,Kenduri Lenggang Perut dan Kenduri Kahwin - Cuti CNY

Travellog Umrah 10 November 2018 - 20 November 2018 :Persediaan

Aiman ke Kolam Renang Stadium Paroi....